02 augusti 2011

talspråk och skrivspräk

Det är så komiskt egentligen på hur olika man pratar och skriver , jag är extremt dålig på att pratar och då menar jag riktigt dåligt för när jag ska sägs något känns de nästan som om jag kommer börja stämma om jag pratar för mycket i sträk och jag kan aldrig förklara ordentligt vad jag menar ,jag använder aldrig "vuxna" ord och jag pratar i metaforer mycket känns det som , känns som om jag ha svårt att få ut alla ord ibland.
Men sen när jag skriver går de mycket lättare och man skriver på ett helt annat sätt än vad man talar tror man blir lättare på att formulera sig när man skriver , därför det är så jävla skönt att skriva för då kan man använda orden på helt andra vis och man vågar säga mer på något konstigt vis det är riktigt sjukt ,

Känns som jag tappade tråden helt så avslutar här ^^ puss och kram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar