22 augusti 2011

Vad är en riktig man ?

Hallåj gott folk! 
Idag eller a nu på förmiddagen har jag suttit och funderat på vad en riktig så kallad man är egentligen , är inte idealet för de gaska olika beroende på vem man frågar? 
Vad är liksom manligt? 
Jag vet att de e ganska rolig grej flr mig att fundera på efter som jag då är kvinna men jag kom och tänka på de efter att ha lyssnat på en låt som ska handla om riktiga män :P .. 

Det jag väll ha i en karl är inte alls de jag har fått tidigare i livet :P alla killar jag har hållit på med eller varit tillsammans med har antingen varit jätte blyga eller så har dom varit "kvinnliga" av sig :P .. alltså inte på ett dåligt vis men varit känslosamma osv, jag vill nog egentligen ha de som alla tjejer vill ha en så kallad "bad boy" någon som man vet kan ta hand om en både fysiskt, pykiskt och ekonomiskt , så man känner liksom att man har någon som förvarar än och gärna håller å med lite dumheter :P .. för i slut ändan vinner aldrig "Mr nice guy" efter som det blir tråkigt i slutändan :p
Man vill ha någon som liksom håller lite action i förhållandet men fortfarande inget drama liksom någon som sätter en på plats när man är för stor i munnen liksom men endå gilla att man har en stark personlighet och ta att man har sitt eget liv även om man är tillsammans.
Och som inte sitter och spelar ett spel eller leker svår på något vist .
Aa jag kan fortsätta hur länge som helst :P men han ska iaf vara älska hiphop så som jag gör de och kunna diskutera musiken och analysera den lika mycket som jag gör , och gärna hålla på med musik sen finns de ju inget sexigare än en kille i baggypants och keps samt någon stor tröja LOVE IT 

Och folk frågar varför jag är singel haha :P (inte alls petig nej nej :P ) 





1 kommentar:

  1. Definitionen av manligt kan i vår samhälle isoleras till allt som inte är kvinnligt. Den stereotypa mannen är logisk, rationell, stark, handlingsfast osv. till skillnad från kvinnan som är emontionell, omhändertagande/vårdande, irrationell och svag osv.

    Mannen är idealet och kvinnan är undantaget.

    Finns hur mycket forskning som helst på det men jag orkar inte gå igenom det mer precist. :P

    SvaraRadera