13 november 2010

Jul är bäst hemma !

Jag ÄLSKAR allt som har med högtider och göra , alla försöker alltid få de så mysigt hemma som nu på vintern när julen kommer.
Det är julstjärnor , det är adväntsljustakar , det blir mörkt tidigt det är familjens högtid helt enkelt,
Det lyser överallt från granar fönster och tomter.
Men julen skulle aldrig vara de samma om man inte hade all denna julmusiken som är så underbar.
Allt från den vanliga julmusiken fram till den underbar kristna jul musiken som är så underbar att lyssna på, visst jag är inte religiös för fem öre , men är det något dom kristna är bra på så är de kul musik och gospell och man blir varm i hela kroppen när julmusiken kommer igång från alla hus och framför allt hemma hos min mor. 

Varje år så brukar iaf jag min mor och min bror ha en dag då vi sätter oss ha en hel dag med allt som ska bakas och lagas till julen och det är så jävla mysigt, Min mor gör knäckebröd som ALLA borde smaka innan dom dör för det är så underbart gott . 
Min bror står för julskinkan och allt sånt smått och jag står för prins korv och köttbullar.

Ja jag skulle kunna ligga här och skriva om i hundra år om hur våran jul är men de orkar jag faktiskt inte .
Helt enkelt så är julen bäst här hemma ! 

( våran julgran förra året innan alla julklappar hade hamnat där under , såå mysigt :)  )


PEACE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar