17 november 2011

Pratstund Med Baso!

Hejsan mina älskade vänner :) 
idag har jag något alldeles extra för er i boggen :) 
Jag har haft en väldigt lite mini intervju med min kära vän Tommy aka Baso som dom flesta känner igen han vid :) idag kom en ny låt med honom ut på nätet så ag tänkte att nu var det dags för mina läsare att få veta lite om honom också :) 
som sagt står det inte så extremt mycket just här men vill i stäla egna frågor till honom är det bara att kolla in hans blogg eller gilla han på FB så kan ni fråga han något senare om ni är intresserade :) 
Så enjoy ;D ,, 



Namn?
 Tommy Baso Nordin sist jag kollade.

ålder? 
Kvart över läggdags. Sisådär 6 och en tjuga!

hur länge har du hållt på med musik?
 Har nog alltid hållt på med någon form av musik, eller form av oväsen .

Varför hiphop?
 Enkelt! jag slapp lära mig ackord! Eller ja, sen förmedlar man mycket på kort tid dessutom.

vilken är din egna favorit av dina låtar? 
Fadersgestalt skulle jag tro. Den innehåller så sjukt mkt sanning.

vart kommer namnet baso ifrån?
 Det kommer från när jag var 15, starta min första rapgrupp och den andra killen i gruppen kalla sig "boas" när han måla grafitti, så vi bytte bara bokstäverna och vips! Sen har det hängt kvar.

villka är dina idoler?
 Oj! Jadu, Mimikry! Fast det är inte hiphop! Men ändå!

Vad får du insperationen till musken ifrån?
 Frågan är snarare vad jag inte får inspiration av. Livet är en inspirationskälla konstant.

brskriv dig själv med tre ord, 
För jävla kool

vad gör du när du inte gör musik
? Badar badkar, jobbar och är med dom närmaste. Ibland äter jag också glass.

www.baso.nu - bloggen


(Bild från FB)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar