17 januari 2011

Mänskligt värde

Mänskligt värde är två svåra ord när man sätter ihop dom.
Vad är människor i din omgivning värda dig och vad är du värd för dom ? 
Många säger att vi är alla lika mycket värda men hur bra stämmer de egentligen?

Visst alla är vi byggda av kött och blod men en person som du springer på , på stan och den ramlar ihop betyder de lika mycket som om din vän ramlar ihop på gatan? 
Och i nästan samtliga fall får du ett nej till svar efter som en människa som du verkligen älskar vill man inte ska vara med om något ont madens en person som du inte känner tänker du visst det är synd de som händer men tur att de inte var någon av mina anhöriga.

Jag har få personer som jag faktiskt ÄLSKAR som jag faktiskt bryr mig om så mycket så jag känner att jag skulle hoppa framför en buss för att ta deras smäll. 
Jag älskar mitt liv och de är värt så mycket mer för mig efter som jag fortfarande har så mycket kvar att se och genomföra.

Sen har jag varit med om såå mycket skit när de gäller vänner så jag tror jag bara vet en på hela jorden som jag litar på men en då inte fullt ut för alla kör samma spel och de spelar ingen roll vem du är , även jag spelar de spelet , jag + familj först = alla sen, så enkelt är det och i många fall  "jag först alla sen " och jag ser personligen inget fel med de. 

Jag har haft en vän som jag verkligen har kunnat dö för men hon och jag har så gott som ingen kontakt idag , visst vi kan prata lite smått ibland men inte alls som de var förut men är fortfarande fett glad för hur bra de har gått för henne i livet, 
Medens en person som jag faktiskt så gott som hatar i dagens läge har slutat lika bra och jag tycker inte hon förtjänar de de e kanske egoistiskt men det är bara vad jag tycker och vi kan alla bara gå från vårat eget tycke och tänkande.

Jag kan egentligen sitta och skriva hur många exempel på människor som jag tycker förtjänar vad men de tänker jag inte göra , jag vet att många inte tycker jag förtjänar de jag har eller har haft och varit med om på både gott och ont och jag har gett många anledningen att tycka de också på både gott och ont.
Men det enda jag kan säga är att jag inte är den jag var för ett år sen även om inte många märker de efter som ni inte har brytt er om att sett de eller helt enkelt inte vill de.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar