01 januari 2011

Livets svåra hinder.

Det är ganska komiskt om man sitter och tänker på livet i bland , tänk att bara en liten grej som tex skaffa ett jobb kan göra så att hela livet ordnar sig för vissa madens andra kanske behöver träffa någon för att må hur bra som helst , det är oftast så lite här i livet som vi behöver för att vi ska känna oss hela eller känna att vi rett ut hela våra liv.

Men jag personligen förstår inte vad folk menar med att pengar inte är allt , det stämmer dock inte tycker jag , eller jo visst det är väll inte allt men det är en jävligt stor del ut av livet har du inga pengar har du ingen stans att bo , har du inga pengar får du ingen mat i magen eller så håller du dig inte varm för du har inte kläder eller skor lr likande. 
Så den som säger att pengar inte är allt den personen har aldrig varit utan pengar och levt på 0 kr dom sista veckorna innan nästa lönen kommer , den personen har aldrig varit den som har varit utan mat i 3 dagar bara för att dom inte har haft råd att köpa någon mat innan lönen kommer , dom har aldrig varit utan pengar helt enkelt och jag vet att många har varit med om de att man ska alltid ha dom finaste kläderna ect ect men de kan inte jag befinna mig i efter som att jag aldrig har växt upp i de samhället , jag tror personligen att de har varit något som har kommit på senare tid för jag har aldrig varit med om att någon har dömt någon annan pga om dom har märkes kläder eller inte.
Som en gammal vän sa till mig "Pengar Ger Frihet" och det är så sant som det är sagt , jag förstod inte vad hon menade då men jag förstår de fullt ut nu. 
Pengar ger en frihet att kunna resa runt hela jorden , att de ge dom du älskar allt du kan och vill att kunna una dig något speciellt även de kostar oftast pengar så pengar ger dig en frihet du inte har om du är helt blank. 



PEACE 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar