26 oktober 2010

Allmän fakta.

Allright , so jag startade med denna bloggen för de första pga en skoluppgift men jag har även haft tre st andra bloggar som jag har lagt ner pga bris av tid och för lite intresse för dem .
Men kanske man ska försöka igen ?
Det jag har skrivit om mest i mina bloggar har handlar om hiphop fram för allt svensk hiphop som är ett väldigt stort intresse för inte , inte så att jag sitter och gör massa musik och försöker komma någon vart med de , det är mer att jag är intresserad av alla andra som gör de , deras tekniker och allt och hur man kan komma på såna texter man har och allt sånt.

Intresset för musik har alltid funnits i mig efter som jag är uppfödd i en familj där min pappa är trubadur och min mamma alltid har hållit på med musik så självklart smittade de över på mig och mina syskon. 
Men just hiphop är något som jag fastnade för helt själv och sedan smittade av på min äldre bror som är helt awesome. 
Mitt första intresse av de och som fortfarande är , är att analysera texter kolla på alla rimmen och liksom förstå grunden i en låt utan att dom behöver säga de med klara ord alltså musik som är meningsfull helt enkelt.
Det sättet som man kan rimma ihop en låt på och få de att låta bra och ligga i takt utan att låta som en liten fjant de avundas jag för de är något helt unikt som inte vem som helst kan göra ( även om alla försöker ) 
Sen på alla sett som man kan kombinera hiphop med så många andra musik stilar som tex reggae RnB , pop , rock ja de mesta faktiskt de visar bara hur flexibel musik det är. 

Fast jag tror personligen att hiphop och framför allt svensk hiphop har fått så dåligt ryckte pga alla dessa Ö rappare eller vad man ska kalla de lägger ut sina låtar på youtub och de enda dom handlar om är bara allmän skit som inte ens ligger i takt och har ett beate som redan ca 1000 st i detta långa landet redan har använt , dom som inte kan de helt enkelt är helt övertygade på att dom är bäst på de så dom försöker varken utvecklas eller lägga ner mer tid på de så att de låter bra och de är jävligt synd för genom att folk hör dem låtarna är man inte så intresserad av att höra dem som faktiskt låter riktigt bra som te min personliga favorit Organismen som är kung på texter och som jag verkligen ser upp till för han kan detta med texter och hur de ska ligga för att låta bra.

Sen allt detta med battle de e något jag absolut älskar och just allt detta med att man lägger dissar och skapar beefs mot varandra de e något som jag också tycker är jävligt bra för man blir så pass involverad i de hela och det är ett sett att få fram de man vill ha fram utan våld och de kanske inte skapar fred genom att alla är vänner och ect ect men de får bort onödigt våld som ingen egentligen vill ha. 
( Även fast de finns många som inte bara håller sig på beaten när de är beef utan de blir nog en del annat med) 

Så well nu har jag skrivit lite iaf om varför jag gillar hiphop och om jag fortsätter på denna bloggen så kommer jag uppdatera de mesta inom iaf Svensk hiphop och rapbatelles och liknande , de jag kan få tag i helt enkelt och jag har redan några grejer jag kan tipsa om , som kommer i ett senare inlägg 

PEACE From Big S 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar